پیگیری شهرک تخصصی سلامت

هیات مدیره انجمن تولید کنندگان در ادامه پیگیری ایجاد شهرک تخصصی سلامت در‌۴ مهره ماه با حضور در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران  طرح‌و‌پروپزال ایجاد شهرک را ارائه نمود ‌. 

این نشست با حضور دکتر ابراهیمی معاون فنی سازمان‌ ، دکتر آزادبخت مدیرکل تجهیزات پرشکی‌وزارت صمت  ، مرتضی کرباسی رئیس کمیسیون سلامت استان و‌ رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان ، مهدی پویافر رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی ، محمد امین  کیانی نژاد نائب رئیس ،  مهدی نعمتی بازرس و حجت اله قاسمی دبیر انجمن تولید کنندگان برگزار گردید . 

حجت اله قاسمی ضمن معرفی انجمن و  اقدامات صورت گرفته دلایل  اهمیت و نیاز ایجاد شهرک تخصصی سلامت را با توجه به پتانسیل های موجود در استان و الزام توجه به مقوله سلامت و رشد صنعت سلامت تبیین کرد 

دکتر کرباسی ضمن تشکر صمیمانه از زحمات و همراهی های دکتر آزادبخت ایجاد  شهرک تخصصی را بسیار‌مهم و حیاتی مطرح کرد و افزود حمایت های بی بدیل مدیران استانی بویژه استاندار محترم ، سازمان صمت خراسان و شرکت شهرک ها و همچنین توجه بسیار شاخص وزارت صمت با محوریت دکتر آزادبخت از  اصلی ترین انگیزه های پیگیری مستمر این موضوع است و ابراز امیدواری کرد با ادامه روند حمایت ها و موافقت مسئولین شرکت شهرک ها اتفاق میمون در شهر حضرت علی بن موسی الرضا ( ع ) و تسهیل  خدمات رسانی به مجاورین و زائرین حضرت حادث گردد . 

در ادامه دکتر آزادبخت با اشاره به مصوبه هیات وزیران ‌ و تایید ایجاد شهرک های صنعتی فناورانه  و  نیز با عنایت به پیگیری های مکرر هیات مدیره انجمن ، مکاتبه انجام شده در سال گذشته مبنی بر موافقت ایجاد شهرک در مشهد را مطرح نمود  و افزود الگوی مورد نظر اینست که  حضور تمامی ارکان زنجیره مرتبط با یک شهرک تخصصی  لحاظ و مورد توجه جدی قرار دهد . 

وی افزود صنعت تجهیزات پزشکی یک صنعت استراتژیک است  و اضافه کرد با توجه به بازدید ایشان از مناطق صنعتی مشهد و اشراف ایشان در این حوزه ظرفیت صنعت سلامت این استان در رتبه دوم قرار دارد و  نیاز است این موضوع به عنوان یک تکلیف در دستور‌کار قرار گیرد و‌ ابراز امیدواری کرد که بتواند به عنوان یک نمونه موفق کشوری در سایر استان ها نیز اجرایی شود .

دکتر کیانی نژاد  به تشریح ابعاد مختلف طرح ایجاد شهرک و ارائه دلایل موجه از زوایای مختلف زیرساختی و …. پرداخت .

دکتر ابراهیمی معاون فنی شرکت شهرک ها ضمن ابراز مسرت از پیگیری های مداوم انجمن الگوی ایجاد و ساخت شهرک را از باب مسئولیت و میزان حمایت های دولتی و بخش خصوصی را به تفصیل ارائه نمود ‌ و با توجه به جلسات و  مصوبات و بخش نامه هایی که طی روزهای آتی اعلام خواهد شد به بیان نکات قابل توجه در هر الگو پرداخت .

اعضای جلسه نیز نقطه نظرات خویش را در الگو های طرح شده ارائه نمودند و مقرر شد الگوی مورد نظر انجمن طی دو هفته آتی با سازمان مکاتبه و پیگیری های بعدی در دستور کار قرار گیرد.

روابط عمومی‌انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی

  نظرات